אימון לחיים עם מחלת הסרטן

כמעט כל אחת ואחד מאיתנו פגש בסרטן בצורה זו או אחרת, אם אצל חברות וחברים קרובים בני משפחה, או מתוך חויה אישית.

מניסיון אישי אני יכולה להעיד כי זו אכן חויה משמעותית וגורלית.

הפגישה עם הסרטן יכולה להיות מדכא וקשה ויכולה להיות מעצימה ומפתחת.

הרגש הראשוני שעולה זה רגש של פחד וחוסר אונים מדכא, שאלות קשות חורשות את המחשבה: למה דווקא אני ? למה זה מגיע לי ? איפה טעיתי בדרך חיי ? מה עשיתי או לא עשיתי שזה מגיע לי ? מה יהיה עם האנשים היקרים לי ? ועוד שאלות חסרות מענה רבות המענות את הנפש ואת הגוף.

הבחירה איך להתיחס לסרטן ולאן לקחת את ההזדמנות המאוד לא פשוטה הזאת תלויה רק בך, וכן, אני רואה במצב הזה הזדמנות לראות דברים בצורה שונה, לבחור אחרת, ולתרגל אופטימיות חסרת פשרות.

בתוך הבחירה הזאת מתקיים הקשר בין הנפש לגוף, וכשהגוף מדבר אלינו צריך להקשיב לו.

שפת הגוף לא תמיד נהירה לנו, לפעמים לוקח זמן עד שהמסר עובר, הופך מובן ומקבל את ההתייחסות המתאימה, זה לא קל וממש לא ברור מאליו יחד עם זאת הבחירה להפוך את גילוי הסרטן לתהליך התפתחותי המעלה את רמת התודעה, מעצים את האנרגיות הפנימיות, ומעורר השראה היכולה להשפיע באופן ישיר גם על הסביבה כולה, מעניק ערך ומשמעות לשלב זה בחיים.

המתמודדות והמתמודדים האמיצים שבחרו לעשות תהליך אימוני עמוק ומשמעותי, עברו תהליך התפתחותי טרנספורמטיבי שאפשר להם להתמודד להתחזק, ואף לעודד את התומכים בהם בדרך.

התהליך האימוני מקרב אותך לעצמך, מלמד אותך הקשבה לגוף, מנחה אותך בחיבור בין שפת הגוף למודעות העצמית, ומשם להכרה ביכולות ובתעצומות הנפש שלך גם ואולי בעיקר באירועים שהכי פחות ציפית להם.

אימון בשיטת סאטיה מכוון לחיבור בין הגוף לתודעה באמצעות הנשימה, פותח אפשרויות לתרגול גם בישיבה שקטה, ובמקרים מסויימים מלווה בהנחיה למדיטציה.

ישיבה שקטה מדיטציה והקשבה לנשימה, מעצימים את המודעות ליכולות ולעוצמה הקיימת בך, בדיוק כמו כל אמונה או תרגול אחר התומך במצב המנטלי שלך, עוזר להתמודד עם מה שמופיע בחייך.

אלו כלים משלימים להתמודדות עם המחלה, עם הכאבים הפיזיים והנפשיים, עם כוחות חיצוניים וכל מה שמזדמן, כלים אלה תומכים במתמודדים ובמתמודדות עצמן וכן במלווים ובמשפחה.

אני זמינה עבורך להתיעצות לשיחה ושיתוף.

הקשבה לגוף ולנשימה מעמיקה את המודעות ליכולות ולעוצמה שבך להתמודד עם הקיים

בהמתנה לשחרור מבית חולים "אסותא"

דילוג לתוכן