איך להתמודד עם תסכול ?

התסכול, שיודע לדכא ולרמוס אותך, יכול להיות המנוע הכי עוצמתי להתפתחות האישית שלך

התסכול נולד מתחושת חוסר שביעות רצון ומתוך הגדלת הפער בין הרצוי למצוי, בעיקר כשתחושת חוסר מימוש עצמי מתסכלת אותך. תחושות קשות אלו עולות בחיי היום יום במצבים שונים. התסכול הזה מניע אותך כמעט בהסך הדעת, לתוך ביקורת עצמית מסרסת ותחושת אכזבה, אשר בעצם לא מקדמת אותך לשום מקום. עייפות וחוסר אונים עולים בתוך גלגל מוכר שסופו ידוע מראש, התסכול בשלב זה לא רק שלא מקדם אותך, הוא מדרדר אותך לתהום הנשיה, והוא יודע לדכא ולרמוס אותך כי הוא  מתורגל בזה.

התסכול הזה יכול להיות המנוע הכי עוצמתי שלך להשגת היעדים הכי גדולים שלך.

בשביל להפוך את התסכול לכח מניע חשוב לראות שהוא מופעל מתוך התנגדות.

ההתנגדות נולדת מתוך פחד, שמופיע בעיקר בצמתים ובמקומות שיש אפשרות לשינוי ולבחירה מחדש. התגובה הראשונית שלך היא פחד, והוא מתורגם מידית להתנגדות אשר יוצרת תנועת עצירה במקום הנעה, חשוב לשים לב שהפחד שנמצא אצלך, משפיע גם על התגובות של הסביבה, וכאשר הסביבה מגיבה בהתנגדות נוצר תסכול שממשיך ועובר הלאה כגלגל.

הדרך להפוך את התסכול לפעולה והנעה, עוברת בשבעה שלבים המעצימים את החיבור בין הנכונות שלך ליצור שינוי אמיתי לבין גילוי היצירתיות הקיים בך כי
אם יש לך מה לומר יש לך את היכולת ליצור ולהשתחרר מהתסכול !
בכל רגע באחריותך ליצור את דרך חייך.

מתוך הנחה זו נגזרו שבעת השלבים:

התבוננות – דיוק עצמי דרך התבוננות בהשתקפות מערכות היחסים שלך, עם עצמך ועם הסובבים אותך,  מה התשובה שלך לשאלה – מי אני ? מה התשובה שלך לשאלה מה רואים בך האחרים ? ואולי אפילו לשאול את הסובבים אותך מה הם רואים בך ? יש אפשרות לגלות דברים מפתיעים ומה התשובה שלך לשאלה, מי אני ביחס למה שקורה עכשיו ?

חקירה זו יכולה להציג לפניך את הנוף שבו תסלל דרכך.

דרך – הכרות עמוקה עם ערכייך ונאמנות לאמת הפנימית שלך מכוונים את צעדיך השומרים עליך לאורך המסלול שבו בחרת ללכת. עד כמה הם ברורים לך?

בחירת ערכים כנר לרגליך מיטיבים את צעדייך

הגשמה – מתוך בהירות ומחוייבות אישית מתאפשרת לך בחירת האתגרים שלך, עצם המודעות לבחירה היא הגשמה בפני עצמה.

הגשמה עצמית נולדת מתוך מודעות

תועלת – בבחירת האתגרים מתפתחת ראייה צלולה ומתגלות היכולות, הכישורים והעוצמות הקיימות בך אשר מזמנות השראה ויצירה מתחדשת בכל מצב.

בחירה חופשית מפתחת השראה ויצירתיות

תרגול – מפתח את שריר האחריות והמחויבות האישית כלפי הבחירות שלך, התרגול הוא יום יומי וחלק משגרת חייך כך ניתן לחזק את רמת המודעות ולבטוח בדרך שבחרת.

פעולה יומיומית הופכת להרגל המניע אותך בדרך שבחרת

שימור התנועה – מאמן את היכולת שלך להיות בתנועה מיטיבה ולהיטען ממנה ללא לאות. התמודדות עם מצבים משתנים תוך כדי תשומת לב לתחושות הגוף ולנשימה, מרחיב את התודעה ומעלה את הכושר להתיחסות מדויקת עבורך ביחס למה שעולה ובחירת תגובות מותאמות למצב מתוך כוונה להתמודד, להיות- מלשון TO BE , במלואך ולא להדחיק או לברוח.

עצם המודעות והבחירה מיצרים הנעה לכיוון שלך

חווית היש – כאן ועכשיו, מתוך מודעות מלאה למה שמתרחש בך עכשיו, שימור התחושה בזכרון הפיזי שומר על התנועה שלך.

להיות ברגע לשמר את הכיוון

אלו ציוני הדרך היוצרים את האקלים ליצירה מתוך תסכול, יחד עם הויה מדוייקת, התמדה ונחישות, כל אחד מהכלים הוא בסיס לכלי הבא.

המודל הייחודי שפיתחתי ללימוד ציור נעשה בסטודיו והיישום של התובנות נראה על הבד.

אני מאמינה שבכולנו קיים זרע היצירה, והאמנות האמיתית היא היצירה שאנחנו בוחרים ליצור כל רגע בחיינו.

אם יש לך מה לומר, יש לך יכולת ליצור

דילוג לתוכן