הקשבה כמראה למערכות יחסים

שלושת סוגי הקשבה המשפרים את איכות מערכות היחסים שלך:

הקשבה זו מילה המכילה בתוכה עולם ומלואו.
מה זאת הקשבה ?
הקשבה היא תשומת לב עמוקה, יש בתוכה לב. הקשבה מתחילה במקום שבו מתקיימת המודעות אליה, הקשבה ניתנת לתרגול ואפשר לשפר את מיומנות ההקשבה המשפיעה באופן ישיר על כל מערכות היחסים שלך, כאשר מערכת היחסים שלך עם עצמך בראש הרשימה.

הקשבה היא מגע, מגע הצליל בעור התוף, מגע התנודות הכי רכות ועדינות בגוף שלך, מגע התודעה המלטפת או מכה את תאי המח שלך, כשמתקיימת הקשבה מודעת מתחולל מהפך בגוף שלך, כאשר תשומת הלב מופנת לשפה שלו ולמה שנאמר, מתגלות תנודות, מתגלה קול וההשפעה שלו עליך.

הגוף מכיל ברובו מים, אנחנו יצורים מימיים, כמו כוס מים או כמו הים הרגיש לכל תנודה ומושפע מכל ויברציה, כך גם אנו. תשומת לב לתנודות, לצלילים, למילים, לקצב שסביב, מעורר את התודעה לאפשרויות הרבות הקיימות לבחירה ממש כאן, בדיוק עכשיו.

תרגול הקשבה נעשה במדיטציה או בישיבה שקטה, בתוכה מתקיים תרגול הקשבה לנשימה שלך, לקצב הגוף, לדופק החיים.

במרחב של תקשורת מתפתחת, ככל שמיומנות ההקשבה עולה, כך ההכרות שלך עם עצמך ועם הסובבים אותך מעמיקה. ההקשבה הבראשיתית יושבת על התניה הישרדותית, בטבע יש משמעות קריטית לתגובה לצליל למשל, ציפורים יושבות בנחת על ענף של עץ לפתע חריקת בלמים של מכונית תעיף את כולן לשמיים, התגובה נמצאת אצל בעלי החיים כאינסטינקט, אצל בני האדם רמות ההקשבה השתנו ויש מי שקורא להן הפרעות קשב.
כמות הגירויים הקיימים במרחב בו אנו חיים, יצרו צורך למיסוך והגנה מפני חשיפה ליותר מידי מידע, מתוך צורך להתגוננות, אצל בני האדם נאטמו אברי ההקשבה, שהם גם האזניים אבל לא רק. עכשיו אפשר לבחור ליצור הקשבה מסוג אחר, מודעת, מכוונת, מוגנת. השאיפה לשקט ושלווה, הרצון להיות במקום רגוע שבו אפשר רגע לנוח ואז לבחור מקום שממנו אפשר להתפתח, המקום הזה נוצר בתוך מרחב של קשב.
אני מזמינה אותך להתבונן בשלושה סוגי הקשבה: הקשבה ספונטנית, הקשבה אותנטית והקשבה הוויתית.

הקשבה ספונטנית:
זו ההקשבה מתורגמת משמיעה היא שטחית ומלאת רעשים, הסחות דעת ואיבוד פרטים, זו הקשבה ללא תשומת לב וזו ההקשבה המקובלת והכי נגישה, למעשה היא קיימת רק במעמד של שמיעה.

הקשבה אותנטית:
זה הוא התרגול הראשוני שבו ישיבה עם עצמך בשקט ובריכוז לנשימה שלך ולקצב פעימות הלב שלך מעלה את המודעות לקיומן של המחשבות שלך, כך את יכולה להפריד בין הצלילים הנשמעים ברקע לרעשים הפנימיים, הקשבה זו מאפשרת לך להכיר את הקולות הפנימיים שלך ולהיות ערה לשיחות המתקיימות בראש שלך ולבחור לוותר על השיפוט והביקורת העולה מתוכן כלפייך וכלפיהן ורק להתבונן עליהן מהצד ולהניח לאותן מחשבות להיכנס, לשהות קצת ולעבור הלאה. ככל שתרגול ההקשבה יהיה חלק משגרת יומך כך תעלה רמת המודעות העצמית שלך ויתרחב השקט הפנימי הקיים בך.

הקשבה הוויתית:
זו הקשבה מבחירה להיות בקשב, הוויה היא מצב של – להיות מי שאני עכשיו ביחס למה שקורה.
התרגול כאן עמוק, היכולת שלך להביא הקשבה נטו ללא התערבות וללא ביקורת, פשוט להיות, שם בתשומת לב מלאה, אליך או אל הזולת, תרגול המודעות לתחושות, לדעות ולמחשבות, העולות תוך כדי הקשבה, מיצרת מרחב בחירה מודעת המשאיר אותך בהקשבה נקיה, רמה גבוה זו של הקשבה מתגמלת בהתאם.
ככל שתרגול ההקשבה שלך לעצמך יהפוך לדרך חיים, כך ישתנו מערכות היחסים שלך, איכות מערכות היחסים שלך טמון באיכות ההקשבה שלך, לעצמך ולסובבים אותך. תרגול הקשבה נטו, ללא שאלות, ללא ביקורת וללא דעות, היא כשלעצמה טרנספורמטיבית.

לחווית הקשבה יוצאת דופן אני מזמינה אותך לסטודיו לתרגל טכניקות מעוררות השראה.

איכות מערכות היחסים שלך, טמונה באיכות ההקשבה שלך