ילדות וילדים יוצרים מציאות

הילדות והילדים שלנו יוצרות ויוצרים בכישרון מעצם הווייתם.
היצירתיות וכושר ההתבוננות הנקיה, שאיתן נולדו, מאפשרות פיתוח של עולם עמוק ומרתק, בו הם באים לידי ביטוי בדרכים מדויקות ומעוררות השראה. לילדות ולילדים שלנו יש יכולת וכישרון לגעת בכל חומר שהוא, וליצר ממנו תוצרים המביעים את רעיונותיהם באופן ישיר ללא תיווך או פרשנות. בילדים ובילדות שלנו קיימת התבונה לקבל השראה מחומרים ומהתרחשויות המתקיימות בסביבה הקרובה, והרגישות, ונקודות המבט היחודיות להן, מעניקות תעצומות המחדדות את חושיהן,  דרכן הן מיצרות את האופן המיוחד להן, להיות תקשורתיות עם עצמן, כדבר ראשון, ועם סביבתן, כפועל יוצא, גם דרך שפות נוספות שאינן שפת הדיבור המקובלת, כמו יצירה מכל סוג, שירה, ריקוד, נגינה ועוד.

הילדות והילדים שלנו יודעים בדיוק מה הן רוצות, הן יודעות מה נכון להן, והן רק צריכות שיהיה מי שיקשיב להן.

הילדים והילדות שלנו רואות את העולם ואף מגיבות אליו, באותנטיות, מתוך חיבור רגשי מנטאלי ישיר ללא סינונים, עכבות ודעות קדומות או מוסכמות חברתיות.

כאשר מתקיים מרחב חופשי ופתוח, מלא בגירויים, המעניק אפשרויות לביטוי עצמי עם גבולות וללא הגבלות, כך תגדל הקרקע הפורייה לצמיחה והתפתחות אישית עמוקה ויצירתית. מרחב כזה תומך בתהליך הצמיחה של ילדכם, מעודד אותן ומבסס את ביטחונן העצמי, מנכיח את יכולותיהן ומעניק להן גישה ישירה למקורות העוצמה שבתוכן. כאשר הילדים והילדות יוצרות תקשורת במרחב מאפשר, הן לומדות להכיר ולהוקיר את עצמן וכך הן פועלות גם כלפי הזולת.

כאשר ההתיחסות למרחב היצירתי היא חלק קבוע ומתמשך בחייהן, כשהוא מורכב ממערכות יחסים שהתקשורת בה היא תקשורת מיטיבה ומקדמת, המייצרות מרחב מכבד וקשוב, המקבלת משנה תוקף כאשר הן מתקיימות במשפחה, בכיתה או בזמנן הפנוי וכחלק מהמערך החברתי בחיי היום יום שלהן, ובו מתקיים דיאלוג או רב שיח יצירתי ואישי עם כל אחת ואחד מהם, הכישורים החברתיים והבין אישיים נבנים וכך נוצר גרעין תומך וחזק באישיותן המתפתחת, הגדל להיות בסיס איתן להתנהלות עתידית בכל תחומי חייהן, כילדות וילדים, כמתבגרות וכנשים בוגרות.

חלק מתהליך הלימוד של כלי התקשורת, מנסים ההורים, שהיו פעם ילדים בעצמם אבל לא תמיד זוכרים את זה, ללמד ולתווך לילדות את השפה ואת החוקים בסביבתן. הם מתמללים לילדים ולילדות מושגים, רעיונות, רגשות ומחשבות בתוך מורכבותה של השפה.

ככל שיש הקשבה לילד או לילדה כך התיווך מדויק יותר, כאשר ההקשבה איננה, התיווך לא מדויק, כך שהשפה לא תצליח לתאר את הכוונה המהותית.

במילים אחרות, כאשר אנו באות להסביר לילדה שלנו את העולם ואיך מומלץ להתנהל בו, רצוי שנכיר את אופן ההקשבה שלה ונתאים את המילים שלנו אליה ולעולמה הפנימי.

ללא הקשבה והכרות מעמיקה יווצר תסכול גדול אצל הילדות והילדים שלנו אשר בא לידי ביטוי, במקרים רבים, באלימות, מילולית או פיזית, יוצר בעיות חברתיות ולימודיות והאקלים האישי והחברתי הופך בלתי אפשרי.

סביבה יצירתית, חופשית, חמה ומאפשרת, מחבקת לתוכה ילדים וילדות המפתחות את כישוריהן, מעצימות את חזקותיהן ומבססות את יכולותיהן, גם ואולי בעיקר, כשהן מתמודדות עם אתגרים, כשהן מתגברות על לקויות ומגבלות, או מצויות בתקופות מורכבות בחייהן.

כל הרעיונות המובאים כאן תקפים גם לגביכן הא.נשים הבוגרות, רק שאתן כבר לא זוכרות עד כמה אתן יצירתיות וחופשיות במהותכן הראשונית, לשם כך נדרש אימון, תרגול והקשבה חדשה לעצמכן.

המודל הייחודי ללימוד ציור שפיתחתי במשך השנים והניסיון הרב והמגוון שיש לי, דרכו אני מלמדת מלווה ומקשיבה, משלב גילוי תעצומות, חיזוק יכולות ופיתוח יצירתיות, דרך הקשבה, לנשימה, לגוף ולהויה כולה.

המודל הייחודי ללימוד ציור מתאים לילדים וילדות, נשים וגברים,
המודל מפתח את התודעה העצמית,

משפר מערכות יחסים, 

מלמד לנהל תגובות, במקום להתנהל מתוכן

מגלה ומחזק כישורים ויכולות,

תומך בהגשמת יעדים, אישיים, לימודיים, חברתיים ומשפחתיים

המודל הייחודי ללימוד ציור מלמד אותך על עצמך ומקרב את החלום למציאות.

אני מזמינה אותך לשיעור ניסיון.

דילוג לתוכן